2013-11-23

”和洋折衷 WAYO-SECCHU”


JKD Collective / midori.so presents 
”和洋折衷 WAYO-SECCHU”
■11/29(Fri)-12/3(Tue)
@midori.so gallery■


バルセロナを拠点に、爆発的な表現力で創作を続けるビジュアルアーティスト、アレックス・ゴードが緊急来日。アーティスト澁谷忠臣氏とのコラボレーションで製作されるライブペインティング、ミューラルアートの展示を11月30日(一般公開)–12月3日で開催します。

鳥山明や大友克典のアニメーションに幼少時からふれ、MANGAカルチャー の影響を大胆に取り込んできたアレックスに対し、様々なモチーフを直線的に再構築するスタイルが、欧米のシーンにおいて高い評価を得ている渋谷忠臣。興味深いバランスの上に立つ2名のアーティストによる和洋折衷のコラボレーションです。成熟期に入っている日本のライブペインテング表現、ミューラルアートの今を感じにいらしてください。

Visual artist from Barcelona known for his explosive creative expression Aleix Gordo is in town. Aleix who grew up exposing to animation by Akira Toriyama or Katsunori Ohtomo greatly absorbed influences from these Japanese Manga culture. On the other hand, Tadaomi Shibuya, recognized in the international art scene, is famous for his trademark on radical illustration that renders images into stylized, angular abstractions of forms.

This is going to be an intensive hybrid collaboration of East and West of these 2 artists. Please come and feel what's happening in the latest Japanese scene of live painting and mural art.

■Artist info
▶Aleix Gordo

幼少期からドローイングを始めたAleix Gordo Hostau(アレックス・ゴード)は、出版、広告、イラストレーション、ファッション、コミック、グラフィックデザイン等のフィールドにおいて、ビジュアル・アーティストとしてのキャリア重ねてきた。ローブローアートやストリートアートの影響を強く受けている彼のアートワークは、
これまでにオランダ、ポルトガル、ブラジル、オーストリア、イタリア、インド、US等の世界中の様々な都市において作品展示され、どれも素晴らしい反響を得てきた。Nike, Pepe Jeans London, Vans, Panini,Montana
colors等、トップブランドとのコラボレーションも多数展開。最近は、イラストレーター、ミューラリスト、ストリートアーティストとしての活動にフォーカスしている。

Aleix Gordo Hostau started drawing as a child and never stopped. His career began in the publishing world, has since developed his experience in fields like advertising illustration, fashion, comics, graphic design or muralism. He has worked for advertising agencies, fashion brands and exhibited his work in countries like Holland, Portugal, Brazil, Austria, Italy, India and USA. He did remarkable works for Nike, Pepe Jeans London, Vans, Panini, Montana Colors, or Bicycle Cards. His style has clear influences on lowbrow art or street art. Today focuses his career as an illustrator, muralist and street artist.

▶Tadaomi Shibuya

様々なモチーフを直線的に再構築する独創的なスタイルで世界的に活躍するアーティスト。ヒップホップ等のブラックミュージックが持つグルーブ感、ロボットアニメーション、工業製品の文字の人工的なシルエットに影響を受け現在のスタイルに至る。欧米を中心にコマーシャルワークも数多く手がけ、2007 年ロンドンのBECK’S BEER の広告、2008 年ジバンシーのバッグのエンブレムデザイン、2010 年のNY では、NIKE House of Hoops 、NIKE AIR JORDAN CP3.IV の広告ビジュアルを制作。2011 年には、US Fortune Magazine からの依頼でスティーブジョブスを描き、反響を呼んだ。2009 年WeSC GALLERY PARIS における個展を始め、LA のCrewest Gallery、Think Space Gallery、London Miles Gallery 等でのグループ展で作品展示を行うなど、海外のアートシーンにおいてもその人気は根強い。

An illustrator, artist, and designer, Tadaomi Shibuya is a fixture on the international art scene, known
best by his trademark radical approach to illustration that renders images into stylized, angular abstractions of form. His style was shaped by a mixture of grooves of hip hop and soul, robot anime, and the aesthetics of industrial typography, among other things. He has helmed numerous commercial projects in Europe and in the US, including London’s Beck’s Beer campaign in 2007, designing the crest for a line of Givenchy bags in 2008, a visual contribution to the Nike House of Hoops and the Nike Air Jordan CP3.IV campaign in NY in 2010. In October 2011 he drew a much-hyped portrait of Steve Jobs for Fortune magazine. Shibuya actively exhibits, with solo shows at the WeSC Gallery in Paris (2009), and group shows at London Miles Gallery (2009), Crewest and Think Space Galleries in LA (2009, 2010).